Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

TO TELEYTAIO MHNYMA TOY MIKH - ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΙΟ*

"Ή τώρα ή ποτέ"!
Κι όταν λέω "ποτέ", το εννοώ.

Γιατί εάν ο ελληνικός λαός δεν αδράξει αυτή την τελευταία ευκαιρία, θα είναι
χαμένος, γονατισμένος, εξαθλιωμένος και ντροπιασμένος για πάρα - πάρα πολύ
μεγάλο χρονικό διάστημα. ϊσως και για αιώνες".

Είσαι νέος... Διάβασε καλά! Αν θες διαφώνησε, αλλά μην αδιαφορείς!

Η πατρίδα εκπέμπει σήμα κινδύνου. Δεν ακούς; Ποιόν περιμένεις να τη σώσει;
Ποιόν περιμένεις να σε σώσει; Κατάλαβέ το!.

Η λαίλαπα του πολέμου, του ακήρυκτου πολέμου που ζούμε, είναι ανεξέλεγκτη.
Ο εχθρός έχει ήδη περάσει το κατώφλι του σπιτιού σου. Όσο κοιτάμε, βέβαια,
την τηλεόραση δεν το αντιλαμβανόμαστε. Δεν θα βγει, όμως, από εκεί κανένας
σωτήρας...

Ο σωτήρας είσαι εσύ, γιατί η πατρίδα είσαι εσύ! Αν κάτσεις με τα χέρια
σταυρωμένα, πολύ σύντομα θα δεις τα παιδιά σου σκλαβωμένα. Θα δεις τον
εαυτό σου να δουλεύει για ένα πιάτο φαΐ, δουλικά, ώρες ατελείωτες . Θα δεις
την περιουσία σου να παραδίδεται στους ξένους επειδή έτσι το θέλησαν
κάποιοι. Θα δεις μια Ελλάδα ανοχύρωτη να σκίζεται σε κομμάτια και να
μοιράζεται στους εχθρούς της.
25 πράγματα που πρέπει να ξεκινήσετε να κάνετε!!!


Ξεκινήστε να ξοδεύετε χρόνο με τους σωστούς ανθρώπους. - Αυτοί είναι οι άνθρωποι με τους οποίους απολαμβάνετε να είστε μαζί, που αγαπάτε, σας εκτιμούν, σας αναζωογονούν και σας ενθαρρύνουν να βελτιώνεστε με υγιείς και συναρπαστικούς τρόπους.

Γιώργος Δελαστίκ

Από αυτό που θα αποφασίσει ο Νίκος Μιχαλολιάκος και στον βαθμό που θα υπακούσουν στις αποφάσεις του τόσο οι βουλευτές της ΧΑ όσο και όλοι όσοι συμμετείχαν στα ψηφοδέλτια του ακροδεξιού αυτού κόμματος στις εκλογές τουΙουνίου του 2012 -πράγμα καθόλου βέβαιο, πρέπει να υπογραμμίσουμε- ενδέχεται να κριθεί ακόμη και το αν θα παραμείνει στην εξουσία η κυβέρνηση Σαμαρά!

Οχι από κοινοβουλευτική, αλλά από πολιτική καθαρά σκοπιά. Ας κάνουμε τα πράγματα σαφέστερα. Η Χρυσή Αυγή έχει 18 βουλευτές. Εναν Επικρατείας, 3 στη Β' Αθηνών και από έναν βουλευτή στην Α' Αθήνας, Α' Πειραιά, Β' Πειραιά, υπόλοιπο Αττικής, Α' Θεσσαλονίκης, Β' Θεσσαλονίκης, Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας, Λάρισας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Κορινθίας, Ευβοίας, Σερρών(συνολικά 14 στις 14 αυτές περιφέρειες).

Από κοινοβουλευτική σκοπιά, ακόμη και αν γίνονταν αναπληρωματικές εκλογές και στις 15 περιφέρειες, ακόμη και αν -θεωρητικά μιλώντας- ο ΣΥΡΙΖΑ έπαιρνε και τις 18 έδρες που έχει σήμερα η Χρυσή Αυγή, η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ δεν θα διαταρασσόταν, θα παρέμενε ακριβώς ως έχει σήμερα.

Νίκος Μπογιόπουλος

Ένα κράτος που δουλεύει με τέτοιο συγχρονισμό, με τέτοια ταχύτητα και με τέτοια αποτελεσματικότητα, όπως έδειξε στην περίπτωση της ναζιστικής συμμορίας, θα πρέπει να είχε κάποιο λόγο που τόσο καιρό δεν αντιδρούσε απέναντι στη Χρυσή Αυγή...

Ερώτημα (ή και συμπέρασμα) 1ο: Έχει ακόμα υποστηρικτές η αφελής και αστεία θεωρία που διατείνεται ότι «το κράτος είναι μπάχαλο»; Το κράτος, αντιθέτως, διαπιστώσαμε ότι δουλεύει ρολόι. Όταν θέλει είναι πανταχού παρόν. Μπορεί, για παράδειγμα, τα ταμεία ανεργίας του κράτους να μη δουλεύουν καλά, αλλά οι υπερκοριοί του κράτους δουλεύουν στην εντέλεια. Μπορεί τα γραφεία επιθεώρησης εργασίας να μη δουλεύουν καθόλου, αλλά οι μηχανισμοί παρακολούθησης, φακελλώματος, συλλήψεων, δουλεύουν ολημερίς.

Ερώτημα (ή και συμπέρασμα) 2ο: Ένα κράτος που δουλεύει με τέτοιο συγχρονισμό, με τέτοια ταχύτητα και με τέτοια αποτελεσματικότητα, όπως έδειξε στην περίπτωση της ναζιστικής συμμορίας, θα πρέπει να είχε κάποιο λόγο που τόσο καιρό δεν αντιδρούσε απέναντι στη Χρυσή Αυγή. Αλλά ποιό λόγο άραγε είχε το κράτος και δεν αντιδρούσε; Μάλιστα, αντί να προστατεύει την κοινωνία από τη Χρυσή Αυγή, κατηγορούσε την κοινωνία και συκοφαντούσε τους λαϊκούς αγώνες, ανεμίζοντας τη σημαία της θεωρίας των «δυο άκρων». Τί να υποθέσουμε; Ότι το κράτος δεν αντιδρούσε γιατί η Χρυσή Αυγή ήταν, τελικά, χρήσιμη στο κράτος; Ότι την άφηνε να υπάρχει ώστε να παίζει με τη θεωρία των «δυο άκρων»;

Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

Το πολιτικό σύστημα επιδιώκει να δραπετεύσει μέσω της ΧΑ;

Είναι πασιφανές ότι τη ΧΑ την ανέβασαν δύο παράγοντες. Πρώτον η όλη κρίση δημοκρατίας και οικονομίας καθώς και η παραχώρηση της εθνικής κυριαρχίας και δεύτερον το ίδιο το πολιτικό σύστημα με την περίεργη ανοχή του, προκειμένου (με μια πρόχειρη υπόθεση) να χρησιμοποιηθεί ως δεξαμενή υποδοχής της λαϊκής οργής και ως βαλβίδα εκτόνωσης της κοινωνίας.
Οι τωρινές όμως απρόσμενες εξελίξεις, τρία τινά μπορεί να σημαίνουν:
1) Ότι η ΧΑ ξέφυγε από μια απλή βαλβίδα εκτόνωσης της κοινωνίας και έτεινε να πάρει δικό της όλο το μαγαζί του συστήματος, οπότε αποφασίστηκε να την ξεφορτωθούν.
2) Ότι προετοιμάζεται ο μεγάλος μνημονιακός συνασπισμός ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ, με μπαμπούλα και ηθική νομιμοποίηση τον κίνδυνο του φασισμού.
3) Ότι το πολιτικό σύστημα επιδιώκει να δραπετεύσει, μέσω της σύγκρουσής του με τη ΧΑ, αφήνοντας τη χώρα στο χάος.
Με δεδομένο (το βλέπουμε σε όλο το ελεύθερο ακόμα διαδίκτυο) ότι από χθες το πρωϊ το πολιτικό σύστημα στέλνει κατά χιλιάδες τον κόσμο στη ΧΑ, τότε, σε περίπτωση που δεν αποδειχθούν οι κατηγορίες για την καταδίκη των βουλευτών της ΧΑ, είναι βέβαιο ότι ισχύει η τρίτη υπόθεση. Το πολιτικό σύστημα θέλει να δραπετεύσει, παραδίδοντας στην πραγματικότητα την εξουσία σε μια εκρηκτικά ανερχόμενη ΧΑ και τη χώρα στο χάος.
Προφανώς στη συνέχεια, ολόκληρο το ολιγαρχικό σύστημα θα παραθερίσει αυτοεξόριστο σε κάποιο Παρίσι τρώγοντας όσα έχει κερδίσει και ετοιμάζοντας από τα εκεί καφέ τον αντιφασιστικό αγώνα.

Χρυσή Αυγή: Το έξυπνο κόλπο των βαρώνων

 

Ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, τώρα που θα περαστούν τα πλέον θηριώδη μέτρα για την Ελληνική κοινωνία, να καταλάβουν ακόμα και οι πιο ανυποψίαστοι την σκοπιμότητα διόγκωσης της “Χρυσής Αυγής” με δόλιο τρόπο από τους βαρώνους των ΜΜ”Ε”. Όπως σε κάθε μεγάλο στοίχημα, το κόλπο φαίνεται στο ταμείο.

Έτσι σήμερα είναι ξεκάθαρη η στρατηγική διόγκωσης ενός κόμματος που το 2009 από το 0,29% έφτασε να πάρει μισό εκατομμύριο ψήφους στις τελευταίες εκλογές. Μισό εκατομμύριο ψήφοι αντίδρασης, λαϊκοί ψήφοι με διάθεση τιμωρίας, βρέθηκαν στα σκουπίδια. Ο προδομένος ψηφοφόρος του “Λεφτά υπάρχουν” παρέα με αυτόν του “όλοι ίδιοι είναι” οδηγήθηκε για άλλη μία φορά ως πρόβατο σε ένα μαντρί που δεν τον ήθελε καν για άρμεγμα αλλά για εξαφάνιση.

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Σκοπιμότητες και στοχεύσεις στον νέο νόμο για το Λύκειο
Η πρώτη και βασική διαπίστωση είναι ότι με τον νέο νόμο για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση επιχειρείται μια σταδιακή επιστροφή στην τοποθέτηση «φίλτρων» στην πορεία προς την ολοκλήρωση των σπουδών στο Λύκειο.

Το πρώτο «φίλτρο» είναι η μεταφορά των εξεταστικών διαδικασιών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου μέσω της έξωθεν (κατά 50% αρχικά αλλά με προοπτική, σίγουρα, αυξητική) παρέμβασης ενός Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων. Μάλιστα αυτός αναμένεται να λειτουργήσει ως μηχανισμός «αυστηροποίησης» του Λυκείου αφού στελεχώνεται αποκλειστικά με πρόσωπα που διορίζονται από την πολιτική ηγεσία χωρίς διαφάνεια και με εντελώς ασαφή και απροσδιόριστα κριτήρια.
Το δεύτερο φίλτρο συνδέεται με την επαναφορά ουσιαστικά της βάσης του 10 σε όλο το Λύκειο καθώς και του φαινομένου των μετεξεταστέων καθώς ορίζεται στον νόμο ότι «Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί:

Να θυμάσαι...

Μία ψυχολόγος περπατούσε ανάμεσα στο κοινό της όση ώρα τους μιλούσε για την διαχείριση του άγχους.

Την στιγμή που ύψωσε ένα ποτήρι με νερό, όλοι σκέφτηκαν ότι θα έκανε την κλασική ερώτηση "είναι μισογεμάτο ή μισοάδειο;".

 

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013


Ο σοφός στη δυσκολία φαίνεται
 
Η ευτυχία δεν είναι τίποτε άλλο παρά η χρήση της Αρετής στην ελπίδα και τη δυστυχία.
Πρέπει, πραγματικά, να θεωρείται ο πιο...




άτυχος των ανθρώπων εκείνος που δεν έχει μάθει πως να αντέχει τη δυστυχία.

Κανένα ανθρώπινο ατύχημα δεν πρέπει να είναι απρόσμενο από εκείνους που είναι προικισμένοι με διάνοια. Να αντιμετωπίζεις τις ατυχίες σου με δύναμη και πολλή αξιοπρέπεια. Μη βλασφημείς και μην παραπονιέσαι αν η τύχη δεν σε έχει ευνοήσει, ή αν τα πράγματα έχουν πάει στραβά.

Αυτά μόνο τείνουν να κάνουν τα πράγματα χειρότερα και όχι να τα βελτιώσουν. Σταμάτησε τα δάκρυά σου, διαφύλαξε την ηρεμία σου και κάνε ότι περνάει από το χέρι σου για να επανορθώσεις. Είναι μεγάλο πράγμα να είσαι σοφός εκεί όπου οφείλεις, σε καταστροφικές συνθήκες.

Συχνά , οι ανόητοι γίνονται σοφοί, κάτω από την πίεση των δυστυχιών.Εφ’ όσον είμαστε άνθρωποι δεν πρέπει να περιγελούμε αλλά να θρηνούμε για τις συμφορές των άλλων. Πάνω απ’ όλα τα πράγματα , να σέβεσαι τον εαυτό σου. Να συμπεριφέρεσαι όπως ταιριάζει σ’ ένα Γιό του Θεού.

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

Βρε τι σου κάνει ένα 90%

το 90% της συμμετοχής των καθηγητών στην πρώτη ημέρα της πενθήμερης απεργίας τους. Κάνει τους τυφλούς να αναβλέψουν, τους νεκρούς να αναστηθούν, μέχρι και τους δημοσιογράφους της πρωινής εκπομπής του ΣΚΑΙ εξαναγκάζει να φερθούν ανθρώπινα στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Θέμη Κοτσιφάκη. Να τον αντιμετωπίσουν ως εκπρόσωπο πασχόντων εργαζομένων και αγωνιούντων διαθέσιμων, που παλεύουν με αξιοπρέπεια για τις ζωές και για τα σχολεία τους και όχι ως κομματικά υποκινούμενο εξτρεμιστή, που θέλει να βλάψει τους μαθητές και τους γονείς τους.
Ο Οικονόμου δεν κρατήθηκε και είπε κάτι του στυλ, κάτσε να δούμε τι θα γίνει τη δεύτερη μέρα, και κάτι περί καταλήψεων, που είναι και η γραμμή του Αλαφουζέικου, παρόλα αυτά, το κλίμα της Δευτέρας ήταν εντελώς διαφορετικό από το κλίμα της Παρασκευής. Αν μη τι άλλο, απέφυγαν να επαναλάβουν την ανοησία περί κομματικής υποκίνησης, αφού αν ένα κόμμα μπορεί να κινητοποιήσει το 90% των καθηγητών, τότε αποχαιρέτα τον Κεδίκογλου που χάνεις.

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013


Στο «σφαγείο» είκοσι χιλιάδες εκπαιδευτικοί

Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για δραστική μείωση των εκπαιδευτικών μέχρι το 2015 με βασικό κριτήριο το ύψος του μισθού. Στην πρώτη γραμμή όσοι έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας. «Εξωση» 50.000 μαθητών μέχρι το 2016 από τα Γενικά Λύκεια .                                                                                                            

Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για δραστική μείωση των εκπαιδευτικών μέχρι το 2015 με βασικό κριτήριο το ύψος του μισθού. Στην πρώτη γραμμή όσοι έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας. «Εξωση» 50.000 μαθητών από τα Γενικά Λύκεια μέχρι το 2016

Την 1.1.2013 ο αριθμός των υπηρετούντων εκπαιδευτικών (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανερχόταν σε 86.842. Στην έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους υπηρετούν 73.533 καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. Δηλαδή, ήδη περίπου 13.300 καθηγητές εξαφανίστηκαν από το εκπαιδευτικό τοπίο

Με τις πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου θα εξωθηθεί να εγκαταλείψει τη γενική εκπαίδευση τουλάχιστον το 25% του μαθητικού πληθυσμού ώστε να στραφεί στην κατάρτιση και τη μαθητεία–απλήρωτη εργασία



 O αγώνας των εκπαιδευτικών είναι αγώνας όλων μας
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
http://www.youtube.com/watch?v=VL8Vpg3pgPs
Το βίντεο της μεθόδευσης της ψηφοφορίας στη Βουλή
 
Δείτε το βίντεο από την ψηφοφορία στην Επιτροπή Δικαιοσύνης της Βουλής, στις 12.9.2013, δίχως τον απαιτούμενο αριθμό βουλευτών (Vid)

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

 

Είναι αλήθεια ότι με τους ρυθμούς που ζούμε έχουμε ξεχάσει τον πραγματικό μας εαυτό, έχουμε δηλαδή γίνει θύματα της ίδιας μας της αλαζονείας για ανάπτυξη και εξουσία. Έχουμε γίνει θύματα της αχόρταγης όρεξής μας για απόκτηση μεγαλύτερης καταναλωτικής δύναμης, δίχως να οραματιζόμαστε τις συνέπειες αλλά και δίχως να σκεπτόμαστε την πιθανότητα ενός τέλους σε όλη αυτή την διαδικασία. Δεν διαθέτουμε ούτε ένα λεπτό από τον χρόνο μας για να σκεφτούμε τις αιτίες που μας οδήγησαν, αλλά και μας καθοδηγούν μέχρι σήμερα στα βήματά μας μέσα σ’ αυτό τον τρόπο ζωής.

Εύκολα θα αναρωτηθεί ο κοινός αναγνώστης, ότι όλα αυτά δεν θα μου δώσουν την δυνατότητα να αποκτήσω αυτά που μου λείπουν, δεν πρόκειται, διαβάζοντας τις αράδες σου, να έχω καμία βελτίωση των πολύ κακών συνθηκών διαβίωσης μου.

Ένας πλέον, ενταγμένος στον τρόπο αυτής της ζωής, θα παρατηρούσε ότι είναι απλά χάσιμο χρόνου η ανάγνωση του παρόντος διότι είναι απλά ριζοσπαστικό και προσπαθεί να περάσει μηνύματα έξω από την πραγματικότητα.

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013



Μια κυβέρνηση που κρύβεται πίσω από δημοσιεύματα και επικεφαλίδες, φτιαγμένες για να τροφοδοτούν τον κοινωνικό αυτοματισμό και την υποταγή.

Χωρίς κανένα όριο δημοσιογραφικής δεοντολογίας, οι δημοσιογραφικές ύαινες της εξαπάτησης και της συκοφαντίας των μεγαλοεκδοτών επιστρατεύουν τους αντιαπεργιακούς τίτλους στα καθημερινά τους εξώφυλλα. Μηνύματα ανήθικα κρέμονται στα περίπτερα, εκφωνώντας την αντεργατική προπαγάνδα μιας κυβέρνησης με πήλινα πόδια.

Μια κυβέρνηση που κρύβεται πίσω από δημοσιεύματα και επικεφαλίδες, φτιαγμένες για να τροφοδοτούν τον κοινωνικό αυτοματισμό και την υποταγή. Η επίκληση στα συναισθήματα για τη δήθεν ανάγκη να προστατευτούν τα παιδιών από τα "επικίνδυνα" πολιτικά και συνδικαλιστικά παιχνίδια, πάει παρέα με την "φιλεύσπλαχνη" υπεράσπιση της εξαθλίωσης της κοινωνίας . Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο.

 






Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013


Σταματήστε τα ψέματα για την Πληροφορική στο Λύκειο!


Όλο αυτό το διάστημα γινόμαστε θιασώτες μίας απίστευτης φαρσοκωμωδίας. Οι καθηγητές Πληροφορικής έχουν στοχοποιηθεί ως συντεχνία, ως οι κακοί παρασκηνιακοί, οι οποίοι θέλουν να επιβάλλουν τα συμφέροντα τους ή ως ο ευνοημένος κλάδος.
Για να καταλάβει η κοινή γνώμη τι ακριβώς συμβαίνει, παραθέτουμε παρακάτω μερικές απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα που αφορούν το νέο σύστημα εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και την θέση (;) της Πληροφορικής στο νέο λύκειο.

1) Σε ποια μαθήματα θα κληθεί να εξεταστεί ο μαθητής της Γ’ Λυκείου για την εισαγωγή του στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με το νέο σύστημα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας;

Στην Γ’ λυκείου, ο μαθητής θα κληθεί να επιλέξει ένα από τα πέντε Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης (Ε.Π.Ε) και θα διαγωνιστεί σε τέσσερα μαθήματα σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:



Είναι εμφανής η άνιση κατανομή του αριθμού των σχολών ανά ομάδα προσανατολισμού, αφού στην 2η ομάδα υπάγονται 200 σχολές, στην 1η και στην 4η περίπου 90, στην 3η 56 και στην τελευταία μόλις 19. Εμφανής είναι επίσης και η απουσία πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος Πληροφορικής.


2) Ποια είναι θέση της Πληροφορικής στο τρέχον σύστημα εισαγωγής;

Οι μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης εξετάζονται στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (A.Ε.Π.Π). Το μάθημα αυτό διδάσκεται εδώ και 14 χρόνια (από το 1999) και βοηθάει αποδεδειγμένα τα παιδιά να καταλάβουν το αντικείμενο της Πληροφορικής και συνάμα ωθεί πολλούς νέους στην επιλογή κάποιας Πολυτεχνικής ή Πανεπιστημιακής σχολής της Πληροφορικής. Δεν είναι τυχαίο μάλιστα ότι σχεδόν οι μισοί υποψήφιοι επιλέγουν αυτή τη κατεύθυνση.

3) Ποια είναι η θέση της Πληροφορικής στο καινούριο σύστημα εισαγωγής που προωθεί το Υπουργείο;

Καμία. Το Υπουργείο Παιδείας δεν περιελάμβανε ούτε στο προσχέδιο ούτε στο κατατεθέν νομοσχέδιο αντίστοιχα εξεταζόμενο μάθημα, ούτε καν για τα τμήματα Πληροφορικής. Πρόκειται για το μοναδικό γνωστικό αντικείμενο το οποίο καταργείται από τις πανελλαδικές εξετάσεις.

4) Ποιες επιστήμες εξετάζονται στο νέο σύστημα;

Όλες οι βασικές επιστήμες εξετάζονται πανελλαδικά στο νέο σύστημα, εκτός από την Πληροφορική. Φιλολογικά μαθήματα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Οικονομία, Διοίκηση, Πολιτική, Κοινωνιολογία και Ιστορία. Η μόνη επιστήμη που εξαφανίζεται από τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι η Πληροφορική, ενώ υπενθυμίζεται ότι εξεταζόταν κανονικά και με επιτυχία από το 2000.

5) Μήπως οι σχολές που απευθύνεται η Πληροφορική είναι λίγες και δεν απαιτείται πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα;

Οι σχολές που απαιτούν υψηλού επιπέδου διδασκαλία επιστήμης υπολογιστών αγγίζουν τουλάχιστον τις 90 και μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τις σχολές Πληροφορικής, Μηχανικών Υπολογιστών, Ηλεκτρολόγων και Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρονικών, Αυτοματισμού και Μαθηματικών. Αυτές οι σχολές έχουν προφανώς άμεση σχέση με την Πληροφορική και ο αριθμός τους προκύπτει από το μηχανογραφικό δελτίο του 2013. Μια απλή ματιά μπορεί να πείσει και τον πλέον δύσπιστο. (Βλέπε Υπόμνημα)

6) Σε ποια μαθήματα θα εξετάζονται τώρα τα παιδιά για να εισαχθούν σε σχολές που απαιτούν γνώσεις Πληροφορικής υψηλού επιπέδου;

Σύμφωνα με το σχέδιο που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, οι σχολές αυτές θα υπάγονται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης (E.Π.Ε), το οποίο περιλαμβάνει τις Θετικές και τις Τεχνολογικές Επιστήμες. Όσοι διαλέγουν αυτό το πεδίο θα εξετάζονται στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία. Εξ αυτών των αντικειμένων, τα Μαθηματικά είναι απαραίτητα, η Φυσική είναι βασικό αντικείμενο στα Πολυτεχνικά Τμήματα και σε πολλά ΤΕΙ, αλλά η Χημεία δεν σχετίζεται καθόλου με τις συναφείς με την Πληροφορική σχολές. Τουλάχιστον όχι στον 21ο αιώνα.

7) Δηλαδή, οι καθηγητές Πληροφορικής ζητάνε να φύγει η Χημεία από την 2η Ε.Π.Ε;

Ουδέποτε ζητήθηκε κάτι τέτοιο. Αντίθετα, εμείς ζητάμε ανάλογα με τη σχολή που επιθυμεί να εξεταστεί ο υποψήφιος, να διαλέγει μεταξύ Πληροφορικής και Χημείας. Για παράδειγμα, αν κάποιος επιθυμεί την εισαγωγή του σε μία σχολή όπως το Χημικό, το Γεωπονικό , τους Χημικούς Μηχανικούς, κτλ. να εξετάζεται στη Χημεία, ενώ αν επιθυμεί τμήματα Πληροφορικής, Επιστήμης Υπολογιστών, Μαθηματικών να εξετάζεται στην Πληροφορική. Ουδέποτε τέθηκε θέματα εξοστρακισμού της Χημείας, αντίθετα με όσα προσπαθούν να διαδώσουν διάφοροι και να παραπληροφορήσουν την κοινή γνώμη! Οι σκοπιμότητές τους είναι τόσο εμφανείς!

8) Θα μπορούσε να υπάρξει πεδίο που να αφορά μόνο τις τεχνολογικές σχολές;

Οι σχολές που απαιτούν προχωρημένες γνώσεις Πληροφορικής αγγίζουν τις 90, όπως αναφέρθηκε. Συνεπώς, η δημιουργία ενός τέτοιου πεδίου με εξεταζόμενο μάθημα την Πληροφορική κρίνεται ως λογική. Το αχανές πεδίο των θετικών και τεχνολογικών ιδρυμάτων περιλαμβάνει ανόμοιες ομάδες σχολών και η εξέταση στην Χημεία για όλες δημιουργεί αναντιστοιχία γνωστικού αντικειμένου και σχολής.

9) Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι θα υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής σε κάθε τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Άρα, σε τι χρειάζονται και στο Λύκειο;

Θα πρέπει να γίνει αντιληπτή η διαφορά της ικανότητας χρήσης υπολογιστή (που θα διδάσκεται στα Δημοτικά και Γυμνάσια) με την Πληροφορική σαν επιστήμη. Η χρήση υπολογιστή είναι μια ικανότητα που μπορεί ο καθένας να αποκτήσει, όπως η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Η Πληροφορική, αντίθετα, θεωρείται εδώ και δεκαετίες μια ξεχωριστή επιστήμη, με την δική της σημαντική θέση ανάμεσα στις θετικές επιστήμες, που ασχολείται με διάφορους τομείς της σύγχρονης τεχνολογικής επανάστασης. Ιδιαίτερα, το μάθημα του Προγραμματισμού βοηθά εξαιρετικά στην αναλυτική και συνθετική ικανότητα ενός ατόμου, ώστε να μπορεί να σκέφτεται σωστά και να επιλύει προβλήματα. Το αντικείμενο της Πληροφορικής επηρεάζει πάρα πολλούς τομείς της καθημερινής οικονομικής και κοινωνικής ζωής και δεν θα πρέπει να συγχέεται με την απλή ικανότητα χρήσης υπολογιστή.

Οι εξελίξεις στις Επιστήμες δεν έχουν γίνει ακόμη αντιληπτές;

10) Τι γίνεται στο διεθνή χώρο όσον αφορά την διδασκαλία της Πληροφορικής;

Όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν εντάξει στα προγράμματα σπουδών τους μαθήματα Πληροφορικής και κυρίως Προγραμματισμού και Δικτύων.

Οι στόχοι των προγραμμάτων σπουδών όπως φαίνονται και σε έρευνα της Ε.Ε. είναι, να διδάσκονται οι μαθητές την χρήση του Η/Υ, το πώς να ανακαλύπτουν πληροφορίες στο διαδίκτυο και να τις χρησιμοποιούν για καλύτερη κατανόηση των μαθημάτων τους, πώς να επικοινωνούν μέσω δικτύων και πώς να αποκτήσουν προγραμματιστικές ικανότητες.

Ειδικότερα, σε χώρες όπως η Βρετανία, το νέο πρόγραμμα σπουδών για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση επανασχεδιάστηκε, έτσι ώστε οι μαθητές όχι απλά να μαθαίνουν να χρησιμοποιούν κάποιες υπαρκτές εφαρμογές, αλλά να αποκτούν γνώσεις προγραμματισμού σε βαθμό που να μπορούν να δημιουργούν νέες δικές τους εφαρμογές, προτού φτάσουν στο επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Με παρόμοιο τρόπο τόσο σε Σκανδιναβικές χώρες όσο και σε Ιαπωνία και ΗΠΑ, χωρίς να υποβαθμίζουν την αξία των ΤΠΕ, προωθείται η εκπαίδευση με στόχο την ανάπτυξη της αναλυτικής σκέψης και δεξιοτήτων προγραμματισμού.

Δυστυχώς, η μόνη χώρα που φαίνεται να απομακρύνεται από την τάση για ανάπτυξη προγραμματιστικών δεξιοτήτων στους μαθητές, είναι η Ελλάδα.

11) Το Υπουργείο έβαλε όμως μάθημα Πληροφορικής στα μαθήματα γενικής παιδείας της Γ Λυκείου.

Παραβλέποντας προτάσεις όλων των επιστημονικών ενώσεων της Πληροφορικής αλλά και των Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να μετατρέψει το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον σε μάθημα Γενικής Παιδείας. Η κίνηση αυτή αποτελεί στάχτη στα μάτια της κοινής γνώμης αφού είναι γνωστό ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν δίνουν την πρέπουσα σημασία στα μαθήματα γενικής παιδείας, αλλά εστιάζουν την προσοχή τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

12) Τι ζητάνε οι καθηγητές Πληροφορικής;

To αυτονόητο, δηλαδή οι υποψήφιοι των θετικών/τεχνολογικών σχολών που έχουν άμεσο ή έμμεσο συσχετισμό με την Επιστήμη της Πληροφορικής / Υπολογιστών να εξετάζονται σε σχετικό μάθημα. Αυτό εξάλλου σχεδιάζει το Υπουργείο να γίνεται αντίστοιχα και για τους υποψήφιους των Οικονομικών Σχολών, των Παιδαγωγικών Τμημάτων, των Ιατρικών Σχολών κ.ο.κ , οι οποίοι και θα εξετάζονται σε συναφή αντικείμενα.

ΠΡΟΤΑΣΗ: Η αλλαγή είναι απλή και εύκολα εφικτή. Καταργείται το μάθημα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας 2 ωρών και μετατρέπεται σε μάθημα Κατεύθυνσης 6 ωρών. Το σύνολο ωρών παραμένει το ίδιο. Προστίθεται ένα "ή" ανάμεσα στην Χημεία και την Πληροφορική και είτε η Πληροφορική θα οδηγεί σε ξεχωριστό πεδίο τεχνολογικών επιστημών, είτε και οι 2 επιστήμες θα οδηγούν σε όλες τις σχολές του προτεινόμενου πεδίου και θα επιλέγει ο μαθητής μια επιστήμη ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του.

13) Οι καθηγητές Πληροφορικής είναι συντεχνία;

Από την πρώτη στιγμή, οι καθηγητές Πληροφορικής προτάξανε την Επιστημονική και Εκπαιδευτική διάσταση του ζητήματος και δε μπήκαν σε συζήτηση για ώρες και θέσεις. Αυτό τους πιστώθηκε από όλες του αρμόδιους φορείς που ήρθαν σε επαφή.

Για το λόγο αυτό βλέπουμε την ένταση με την οποία στηρίζουν το αίτημα για πανελλαδική εξέταση της Πληροφορικής όλα τα Τριτοβάθμια Τμήματα και διακεκριμένοι Επιστήμονες από όλον τον κόσμο. Από τον προηγμένο εκπαιδευτικά κόσμο που δε χωράνε συντεχνιακά συμφέροντα.

Με την σειρά μας, ρωτάμε το Υπουργείο Παιδείας:

1. Βάσει ποιων μελετών και ποιων προτάσεων δημιουργήθηκε το Νέο Λύκειο;

2. Ποια επιτροπή και με ποια κριτήρια αποφάσισε ότι η Πληροφορική δεν πρέπει να εξετάζεται πανελλαδικά; Γιατί πρέπει να έχει εξεταστεί στο μάθημα της Χημείας ένας φοιτητής που θέλει να σπουδάσει την Επιστήμη της Πληροφορικής ή άλλα συναφή αντικείμενα;

3. Η δημόσια διαβούλευση έγινε για τα μάτια του κόσμου;

4. Γιατί, ενώ ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Κεδίκογλου δήλωσε ξεκάθαρα στις 21 Αυγούστου σε πρωινή εκπομπή ότι η Πληροφορική θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, τελικά αυτό δεν τηρήθηκε; Μήπως δέχτηκε πιέσεις και αν ναι, από ποιους;

5. Γιατί δεν λαμβάνετε υπόψη τις παρεμβάσεις κορυφαίων ελληνικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πολυτεχνείο Κρήτης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης κ.α.) , τουλάχιστον 200 Ελλήνων ακαδημαϊκών της Πληροφορικής καθώς και Διεθνών Ενώσεων και Επιστημόνων Διεθνούς κύρους που σας τονίζουν το αυτονόητο;